יום שישי, י”ט אדר ב’ התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרשת השבוע בלק

פרשת השבוע בלק

שיעורו השבועי של הרב ראובן כהן באתר הללויה והשבת פרשת בלק. על אנשים פשוטים ומיוחסים. כל זאת ועוד רק באתר הללויה.

שלום וברכה לצופי אתר הללויה , אנחנו נמצאים בזמן ממש של ערב ראש השנה קרובים מאוד לראש השנה וראש השנה כשמו כן הוא הראש של השנה.
מה הפרוש?! הוא הראש של כל השנה כמו שהראש מעביר את העצבים לכל חלקי הגוף קובע לכל אחד ואחד מהחלקים מהגוף איך הוא יזוז, איך תעבור זרימת הדם, איך העצבים יגיעו אליו. כך הקב”ה בראש השנה קובע. בזמן הזה נקבע לכל הברואים, מהברואים העליונים ביותר עד הברואים התחתונים ביותר מה יהיה עליהם: מי יחיה ומי ימות? מי יקבל שפע ומי לא? ברוחניות ובגשמיות.

לכאורה מכיוון שבראש השנה נבנה מה שנקרא בשפת הקבלה “המלכות נבנית מחדש” מלכותו של הקב”ה. אנחנו בכלל צריכים לעורר אצל הקב”ה את הרצון כביכול להמשיך ולמלוך עלינו שלא ימאס לו מאיתנו חס ושלום במרכאות.

אז זה הזמן להתעורר בתשובה, זה הזמן להתחזק בעבודת השם שלנו. ובכ”ז אנחנו רואים שכל המחזורים וכל העניינים כל התפילות מלאות בבקשות על עניינים פרטיים.
זה מבקש על המכונת כביסה שהתקלקלה לו, וזה מבקש על הבית החדש שהוא רוצה לקנות זה מבקש על בריאות גופו וזה מבקש על הצלחת ילדיו. מה שנקרא בני חייא ומזוני שלושת הדברים שהכי נוגעים לאדם בגשמיות ילדים בריאות ופרנסה.
לכאורה ראש השנה זה בדיוק הזמן הייתי אומר לעזוב את כל הדברים האלה ולהתעסק רק בקשר שלי עם הקב”ה. ובכ”ז, אנחנו רואים כל הספרים ובטח אצלנו בלב יש את הרצון הזה לגשמיות בריאה ומתוכנת.
כדי להבין מדוע אנחנו מבקשים כ”כ על עניינים גשמיים יש ללמוד את זה מתפילת חנה.
חנה היא היתה בתקופת המשכן, תקופת עליף וחנה לא היה לה ילדים, כתוב שלאלקנה שהיה בעלה היו שתי נשים שם האחת פנינה ושם השניה חנה לפנינה היו עשרה ילדים
ולחנה לא היו ילדים כלל. חנה מאוד התמרמרה על כך שלא היו לה ילדים ולכן היא הלכה למשכן בתקופה שהמכן היה עלי הכהן הגדול ונגשה לשם והתפללה לקב”ה במר ליבה
על כל שהיא מבקשת זרע חיה וקיימה וכתוב שןם תאור מאוד מעניין כתוב שם כך “ויהיה כי הרבתה להתפלל לפני ה’ ועלי שומר את פיה” כלומר עלי הכהן הוא הסתכל עליה וראה שהי מדברת כתוב רק שפתיה נעות
וקולה לא ישמע, “וחנה מדברת אל ליבה רק שפתיה נעות וקולה לא ישמע ויחשיבה עלי לשיכורה”
הוא ראה משהיא שמדברת רק בשפתיים בלי שןם קול כנראה היא שתתה יותר מידי ונכנסה למשכן הקדוש לכן אומר לה עלי “עד מתי תשתכרין הסירי יינך מעלייך” עד מתי תהי שיכורה ותבואי לכאן להתפלל. אומרת לו חנה:
“אשא קשת רוח אנוכי ויין ושכר לא שתיתי ואשפוך את נפשי לפני ה'” אני לא שתיתי יין אני פשות שפכתי את מר ליבי לפני ה’
כמו שכתוב: “והיא מרת נפש ותתפלל אל ה’ ובכה תבכה, ותידור נדר ותואמר ה’ צבקות אם ראה תראה בעוני אמתך וזכרתני ולא תשכח את אמתך ונתת לאמתך זרע אנשים ונתתיו לה’ כל ימי חייו ומורא לא יעלה על ראשו.” הוא יהיה נזיר עולם
יהיה לה ‘ כל חייב היא ביקשה ילד במר נפשה עלי ראה אותה וחשבה לשיכורה אומר הרבי מילובביץ דבר מאוד מאוד מעניין, דבר יפה מאוד חנה הייתה נביאה גדולה מאוד כולם הקירו אותה היא היתה אישה צדיקה מאוד, עלי גם אם כולם לא הכירו אותה באותה תקופה
עלי הכהן מה פיתאום הוא מסתובב במשכן ומחפש שיכור לא חסר שוטרים? עלי יש לו תפקיד הוא הכהן הגודל יש לו תפקיד הכי נעלה
מה הוא מתעסק בשיטור, עלי ראה את חנה וראה שהיא אישה בעלת מדרגה מאוד מאוד גבוה
הוא ראה שחנה קשורה לאלוקות כתוב עליה שיכלה לדבר עם משה היתה בדרגה מאוד גבוה פשוט נביאה מדוע עלי הולך ומחפש את חנה בגלל שעלי ראה מה חנה מבקשת.
היא מקשה בן זכר, היא ביקשה בן שיעבוד את ה’, מגיע עלי הכהן ואומר לה: בדרגה כמו שלך לבקש עניינים שקשורים לגשמיות זה נחשב שכרות.
אדם שהוא שיכור מדבר דברים שאין להם בסיס ואין להם יסוד.
כשבן אדם לא מבין מה זה רוחניות שהוא לא מבין מה זה גן עדן שהוא לא מבין מה זה עניינים מאוד מאוד נעלים שקשורים לקב”ה
אז הוא מבקש דברים נמוכים, זה כמו ילד קטן הוא לא מבין מה זה אוטו גדול שנוסעים בו בכבישים, אז הרבה יותר יכול לעניין אותו אוטו צעצוע או המימבה שלו שנוסעים איתה עם צפצפה מאשר איזה אוטו גדול מכובד שאפשר ליסוע איתו, מה אכפת לו מיזה זה נראה לו סתם אוטו של אבא ואמא
יותר מעניין אותו שזה יעשה רעש וידליק אורות וכו’ למה ? כי ההבנה שלו בדברים נמוכים. אבל כשההבנה של האדם בדברים נעלים יותר הוא זונח את ההבנות הנמוכות והולך אל ההבנות הגבוהות יותר גם כך בעולומות העליונים. לכן כשאדם מבין בדברים הגבוהים הוא כבר לא מחפש יותר את הגשמיות.

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל