יום חמישי, י”ז ניסן התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

פרשת השבוע כי תשא – על הגילוי ועל ההסתר

פרשת השבוע כי תשא הללויה

פרשת השבוע כי תשא - על הגילוי ועל ההסתר

בשם החודש “אדר” מסתתרות שתי משמעויות. האחת א-דר, משמע “אלוקים שוכן, אלוקים דר” מסר נוקב של נוכחות ה’ בכל פרט כאן בעולם המתבטאת בביטוי א-דר “אלוקים גר, נוכח”. והשניה אדיר – שם תואר בעל מסר של עוצמה גדולה, המיצג את אלוקים.

פרשת שבוע הללויה

פורים ומגילת אסתר

בשם החודש “אדר” מסתתרות שתי משמעויות. האחת א-דר, משמע “אלוקים שוכן, אלוקים דר” מסר נוקב של נוכחות ה’ בכל פרט כאן בעולם המתבטאת בביטוי א-דר “אלוקים גר, נוכח”. והשניה אדיר – שם תואר בעל מסר של עוצמה גדולה, המיצג את אלוקים.
שם זה מוכר לנו מניגוני ההקפות בשמחת תורה בפסוק “אין אדיר כה’ ואין ברוך כבן עמרם”.


מדוע דווקא אדר ולא תשרי או כסלו ואפילו ניסן, נחשב לאדיר ורב העוצמה ביותר מבין חודשי השנה?
אם נשאל את השאלה, מה עושה את חודש אדר האדיר בחדשי השנה, יתגלה הקשר בין שני מסרים אלו אלו המוצפנים בשם החודש. מה שעושה את חודש אדר, אדיר ורב עוצמה מכל החודשים, הינו דווקא האופן בו הוא האלוקות מתגלה ופועלת בחודש זה – באופן של הסתר.

מסר זה גנוז בשם אסתר (מלשון נסתר) ומועצם בדרך בה כתובה מגילת אסתר. זוהי העובדה ששמו של הקב”ה אינו מוזכר בה, אבל נוכחותו עזה ו”מסדרת” את כל מהלך העניינים, כך שיתהפכו לטובה, לאורך כל הדרך.

בואו ניקח מכך כמה עקרונות חדשים ומעצימים להתבוננות על חיינו:

1. ההתבוננות על מאורעות החיים צריכה להיות במבט פנימי. עלינו פחות לעסוק באיך הדברים נראים כלפי חוץ ובעיני “העולם” ויותר לעסוק במה באמת אנחנו חשים ויודעים שמתרחש בעומק פני השטח.

2. אשר נדמה שלא קורה בחיינו כלום בכיוון שאנחנו שואפים אליו, עלינו לאחוז באמונה, שמתרחשים מתחת לפני השטח תהליכים סמויים. זהו רק עניין של זמן עד שפירותיהם יהיו גלויים וניכרים לעין כל.

3. עלינו להביא את ניצוץ אלוקים, הכח היוצר שבנו, באופן של “הסתר” לתוך כל חויה שלנו. נעשה זאת כאשר נאפשר לכוונה שלנו, להשפיע לטובה על מהלך ההתרחשויות, באמצעות המילים, בכח ההדמייה ובבחירת הפעולות בהן ננקוט.

ועם כל מה שלמדנו ולמרות עוצמת וגדולת ההסתר, לוואי שנזכה בחג פורים הזה ובכל החודשים והימים שיבואו לאחריו, לאינספור חויות של שמחה גלויה, של חסד ואהבה גלויה, ולשמחה הגדולה מכולן, היא שמחת הגאולה.
שמחת הגאולה היא היכולת המתפתחת בנו להתבונן ולקלוט נוכחות גלויה של הא’, הכח האלוקי מחייה הכל, בתוך ההסתר המכונה גם “גולה”.

אורית לבב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל