יום חמישי, י”ח אדר ב’ התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

שבת פרשת מסעי עם הרב מאור כהן

עיר מקלט

פרשת מסעי עם הרב מאור כהן

בפרשת מסעי מספרת לנו התורה כי ההורג בשגגה, יש לו לשבת בערי מקלט ואין לו לצאת משם (עד מות הכהן הגדול), אך הרוצח במזיד – אותו צריך להעמיד לדין גם אם הגיע לערי מקלט.

אומנם התורה מדייקת, : “וְלֹא יָמוּת הָרֹצֵחַ עַד עָמְדוֹ לִפְנֵי הָעֵדָה לַמִּשְׁפָּט” (במדבר פרשתנו – לה) כלומר שאין להרוג אף את הרוצח עד עמדו למשפט. וכפי שלמדונו רבותינו במסכת סנהדרין, שאפילו רואים באחד שרץ אחרי חברו ויוצא עם סכין המנטפת דם מן המערה, אין אנו יכולים לשפוט אותו כרוצח. מאחר ואין עדים שראו אותו בזמן הרצח. (אף שיש לבית דין החובה לטפל בעניין בחומרות גדולות מאוד אם צריך, עד כדי מיתה, אך זהו דווקא בית דין).

ומזה נלמד, כמה צריך להיזהר מלשפוט את האדם, בפרט בימינו, שהזמנים דחוקים, והאמת נעדרת ושמים אור לחושך, קל כל כך להרשיע את הצדיק וחלילה להצדיק את הרשע, וכמה עגמת נפש והלבנת פנים יש הרי בזה…..

הפצת המעיינות בטלוויזיה
הפצת המעיינות בטלוויזיה

על כן בפרט בזמנים אלו שהתקשורת והמדיה שתפקידה להביא את דבר השם לעולם, מלאה בכל הבא ליד, צריכים לשמור על התמימות, ולהיזהר בכל הכח להאמין בטובתם של אחינו בני ישראל, ולא להתעסק כלל עם מה שלא נוגע לנו באופן אישי, וגם מה שנוגע לנו יש לבדוק ולחקור כמה פעמים (על ידי בית דין והמוסמכים לכך) לפני ששופטים את “הפושע”. ובזכות העין הטובה שנתאמץ בע”ה לראות בה, וגם בזכות הבזיונות שזוכים חלק מבית ישראל להתנקות בהם (לא עלינו) . נזכה לימים אשר נראה עין בעין בשוב השם לציון ברחמים. במהרה בימינו אמן.

שבת שלום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל