יום שבת, י”ב ניסן התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

פרשת קדושים עם הרב מאור כהן

פרשת קדושים עם הרב מאור כהן

פרשתנו פותחת בפסוק “דַּבֵּר אֶל-כָּל-עֲדַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם–קְדֹשִׁים תִּהְיוּ: כִּי קָדוֹשׁ, אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, אִישׁ אִמּוֹ וְאָבִיו תִּירָאוּ, וְאֶת-שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ: אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם.”
התורה היא מלשון הוראה, וכל עניין בה, מורה לנו את הדרך שבה נלך – בדיוק מופלא.
ולכן כשרואים את רצף הענינים בפסוק קצת קשה להבין מהו הקשר בין שלושת הדברים שחוברו להם יחדיו. א) קדושים תהיו ב) יראת אמו ואביו ג) שמירת השבת

הסבר הדבר הוא : מיהודי דורשים להתקדש, ואין הכוונה בזה להתעסקות בתורה כי התורה קדושה ונבדלת ממילא, אלא ההתקדשות של היהודי צריכה להיות דווקא בתוך גדרי העולם, במקום שיש לו בחירה אם להיות נבדל מעניינים נמוכים ולהתקדש או ליפול לתוכם ח”ו. ובל זאת הוא פועל גם בעולם לשם שמיים ועושה ממנו דירה להשם. וזהו קדושים תהיו.

 

CLC3
פמוטים לכבוד שבת קודש

 

 

נתינת כוח לדורות הבאים

אלא שהתורה מסבירה שאין לאדם להסתפק בכך שהוא עצמו מתקדש, ויש לו גם להעביר את הכח הזה לבניו, ולתלמידיו. וזהו איש אמו ואביו תיראו, שלחנך את הילדים ליראה את הוריהם לשם כך צריכים דוגמא גדולה ויתירה מצד ההורים וחינוך מסור. וכיוון שכדי לפעול זאת בילדים ובתלמידים צריכים עזרה גדולה משמיים, לכן צריכים לשמור את השבת. כי שמירת השבת מעידה על החידוש המתמיד בבריאה (שכל שבוע מתחיל מחדש כסמל לבריאה המתחדשת, והאמונה בבורא עולם, שהוא מחדש העולם ומנהיגו), ועל ידי שהילדים והתלמידים חשים בדוגמא האישית של שמירת השבת כציווי השם, וחשים שהאמונה וההנהגה היא למעלה מהטבע, על ידי זה מוכנים גם הם לצאת מגדרם לשפר את ערכיהם באין ערוך, ולפעול התקדשות בעצמם ובסובב אותם.
ועל ידי זה זוכים לגאולה האמיתית והשלמה בקרוב כמו שכתוב בהמשך : “אֶת-שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ, וּמִקְדָּשִׁי תִּירָאוּ: אֲנִי, יְהוָה.” שעל ידי שמירת השבת זוכים לגאולה האמיתית והשלמה בקרוב ממש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל