יום שישי, י”ט אדר ב’ התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

שבת פרשת קורח עם הרב מאור כהן

פרשת קרח עם הרב מאור כהן

שבת פרשת קורח עם הרב מאור כהן

בפרשתנו מסופר על קורח שהיה חכם גדול וחלק על משה רבנו. טענתו העיקרית הייתה שמשה בודה חלק מהדברים מלבו. כדי להוכיח זאת הגיע למשה יחד עם 250 דיינים מומחים, ושאל את משה רבינו האם בית מלא ספרים צריך מזוזה? כשמשה ענה שכן. התחיל ללעוג לו, שוודאי לא ייתכן שבית שכל כולו מלא בספרים שכתוב בהם מספר פעמים ואף באריכות גדולה את כל מה שכתוב במזוזה, (ועוד שמלא ספרים, הכוונה בעיקר לספרי תורה). וממילא למה צריכים מזוזה?

למה צריך מזוזה?
למה צריך מזוזה?

אלא שזו בדיוק הייתה הטעות של קורח, שהרי הספרים מסמלים את חכמת התורה (חכמת האמת) של האדם, אלא שאדם, חכם ככל שיהיה, יכול להיות מלא באינטרסים, ולפעול מתוך מניעים אישיים, ללא יראת שמיים וללא אהבת הבורא. ואפילו לומד את תורתו של השם – עדיין יכול לעשות זאת כדי לזכות לשכר גשמי או אפילו רוחני.
המזוזה מסמלת על יראת השמיים, ועניינה שיזכור האדם את השם הגדול, בכניסתו וביציאתו מביתו, ולכן עיקר עניינה הוא החיבור והביטול לבוראנו, מתוך מקום האמת והיושר שלמעלה מהחוקיות (אף שהיא וודאי נכונה), שיכולה להיות לעיתים בתוך גוף מלא באינטרס.

ולכן עבור משה רבנו שהיה בתכלית הביטול לאלוקות, ושכינה הייתה מדברת מתוך גרונו, היה דבר זה פשוט שגם בבית מלא ספרים חייבים לשים מזוזה. אומנם קורח לא הרגיש בדבר וחלק על משה רבנו בטענה שמשה הוא עצמו ח”ו כביכול מלא באינטרסים, (שלוקח לעצמו מלכות, ולאחיו אהרן כהונה ועוד) ובכך יצר ממחלוקת גדולה. עד שמשה רבינו נאלץ ליפול על פניו ולהצטער מאוד מדבר זה. ומזה נלמד על מעלתה של יראת השמיים, שבה תלוי הכל, והיא העיקר הגדול שעליה נשענת ועומדת התורה. וכמאמר “הכל בידי שמיים, חוץ מיראת שמיים”, כי בזה נמצאת עיקר הבחירה, ובזה נמדד האדם באמת.

והשם יזכנו ויברך את כל משתמשי האתר החשוב הזה, בתוככי כלל עם ישראל -ליראת שמיים אמיתית, ונזכה לראות בביאת משיח צדקנו במהרה בימינו בקרוב מאוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל