יום שישי, י”ט אדר ב’ התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

שפרה בפרשה – פרשת צו

דווקא בגלל שבדרך הטבע לא היה חשש לגזירה היא באה ונחתה על ראשנו במפתיע כי היהודים – הם לא בדרך הטבע. העם היהודי הוא לגמרי מעל הטבע וההיסטוריה מוכיחה זאת שוב ושוב

הסמיכות של פרשת צו לפורים אינה מקרית ואינה שולית יש קשר הדוק בין הציוויים של הקרבת הקורבנות לנס ההצלה העל-טבעי של עם ישראל בידי הקב”ה בזמן הפורים. וזה גם קשור לפרשה.

אסתר המלכה לא הייתה טיפוס שגרתי, היא גם לא הייתה פרייארית בכלל. למעשה היא הייתה בת-ישראל הראשונה שהייתה נשואה למלך נכרי שמלך על העולם כולו. נראה שימי המלוכה שלה, חמש שנים בהם אף אחד לא ידע מי עמה ומה מולדתה, היו ימים מאושרים לישראל, בטוחים ומוגנים, אהודים בחצר המלך, מכובדים במשרות ממשלתיות יוקרתיות – הכל דבש.
הגזירה שבאה על עם ישראל הייתה הקשה ביותר שידע העם היהודי בכל תולדותיו – הרג והשמדה של כל העם ביום אחד. אין מוצא. אין ארץ לברוח אליה, העולם כולו נתון לשליטתו של מלך אחד ששומע ליועץ רשע עם תבונות של גלב שעלה לגדולה. איך יוצאים מהתסבוכת הזו?

ובכן, התסבוכת הזו אינה שונה בהרבה מהתסבוכת בה אנחנו נמצאים היום. מעצמה אחת שולטת פחות או יותר על כל העולם, היהודים מפוזרים בכל תפוצות תבל, אין מנוס ואף מדינה אינה בטוחה כפי שראינו לצערנו הרב בימים האחרונים עם הרציחות בטורקיה ובבריסל…וכולם נשמעים לעצתו של אותו רשע מרושע שמנהל את העולם – הכסף, או האינטרנט, או התאוות שלנו, או המבצעים האחרונים בסופר השכונתי שלא נותנות לנו מנוח. איך יוצאים מהתסבוכת הזו?

הסיבה לגזירה הייתה פשוטה: מפני שנהנו מסעודתו של אותו רשע.

בואו נעשה את ההיקש המתבקש למרות שזה הולך להיות קצת לא נעים לחלק מאיתנו (בערך ל-99.9% מאיתנו ליתר דיוק) – מתי אני נהנתי מסעודתו של אותו רשע? אולי כשנכנסתי לעוד פוסט בפייסבוק שלא ממש הייתי אמורה לשהות בו… אולי כאשר נכנעתי לעמלק שבתוכי וצעקתי על הילדה במקום לתת לה מקום… אולי כאשר התפשרתי על כשרות ואמרתי לעצמי שממילא הכל שטויות ולקב”ה זה לא באמת משנה איזה לוגו יש על עטיפת השוקולד שלי…
אנחנו נהנים מסעודתו של אותו רשע מאה פעמים ביום, ולא, אינני מטיפה פה להפיכת בני האדם למלאכים תמימים צדיקים וישרי דרך, כי אנחנו בסך הכל בני אדם ואנחנו יכולים לעשות מה שאנחנו יכולים לעשות עם הנתונים שניתנו לנו שהם נפש יהודית ואלוקית מאוד שבאה בעסקת חבילה עם הנפש הבהמית והארצית שלנו וזה בסדר – זה בדיוק מה שנותן לנו את ההזדמנות לעשות עבודה פה בעולם הזה ולנצח, כל יום וכל רגע מחדש את היצר הרע – וכל זאת למה? בשביל לעשות לקב”ה נחת רוח ולבנות לו פה בית מקדש קטן בתוך כל אחד ואחת מישראל.

ונחזור לאסתר וליהודים דאז. בדרך הטבע, הכל היה טוב, מבחינה חומרית – מושלם, אבל דווקא בגלל שבדרך הטבע לא היה חשש לגזירה היא באה ונחתה על ראשנו במפתיע כי היהודים – הם לא בדרך הטבע. העם היהודי הוא לגמרי מעל הטבע וההיסטוריה מוכיחה זאת שוב ושוב. לכן נחתה הגזירה ברגע שהעם הקדוש נהנה מסעודה לא בדיוק בכשרות הרוחנית המתאימה (אפילו שהכל היה ואולי דווקא בגלל שהכל היה כרצון איש ואיש) והישועה הייתה חייבת להיות גם היא מעל הטבע.
הולכת אסתר והולך מרדכי ופותחים חזית. חזית: “אנחנו מצפצפים על דרך הטבע ועל חוקי הממשל ועל אומות העולם ויש לנו נשק סודי ומיד נפעיל אותו”. החזית הזו כוללת 22 אלף ילדי חיידר, תינוקות של בית רבן שמוכנים למסור את נפשם על קידוש ה’. החזית הזו כוללת צום של שלושה ימים בכל העם כולל אסתר שאמורה עכשיו לשכנע את המלך ולהיות הכי מושכת ובמקום זה היא עושה תענית שלושת ימים דבר שלא הולך להוסיף לה חן, שלא לדבר על ריח פה לא משהו. אבל אין מה לעשות מאחר והגזירה היא לא לפי דרך הטבע, גם הישועה לא תוכל להיות לפי דרך הטבע.

הנשק הסודי הוא: תשובה.

יש אנשים שחשבו אז וחושבים גם היום שכאשר יש צרות לעם, צריך לפעול בהשתדלות דיפלומטית או דרכים טבעיות אחרות אצל הגויים. זו שטות וטעות והטיפשות הארצית הזו מוליכה אותנו גם היום לעבר פי פחת. עם ישראל הוא מעל הטבע, הוא לא צריך להתחשב בדרכי העולם כדי להינצל הוא צריך להתחשב בקב”ה כדי להינצל. כאשר יש התחזקות אמיתית, חוסר פשרות, לא עושים לעצמנו הנחות בכלום, מקפידים על חינוך הילדים היהודי, שמירת השבת כהלכתה, שמירת כשרות מהודרת ומעל הכל – שמירת טהרת המשפחה היהודית.
החובה על כל יהודי לזכור שהכל תלוי בקב”ה וכאן אנחנו מתקשרים וחוזרים לימינו אנו, לפרשת צו אותה אנחנו קוראים וגם בה מוצאים תלי תילים של הלכות ומצוות הקשורות להקרבת הקורבנות. את הקרבן לה’ אפשר להקריב כאשר “אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה” (ויקרא ו’ ו’) האש הזאת דולקת על המזבח בבית המקדש תמיד!!! גם בשבת גם בטומאה. וגם אצלינו, בבית המקדש הפרטי שלנו יש לדאוג שתמיד תהיה התלהבות גלויה והשתוקקות אל הקב”ה. לא לדאוג אם אנחנו ראויים שתבער בנו האש, לא לחשוב על העבירות שעשינו, לעשות תשובה ולהתקדם הלאה ולדאוג שהאש תבער תמיד ותקשר אותנו למעלה. בואו ננסה להיות מעל הטבע ולומר לא לסעודתו של אותו רשע.
פורים שמח ושבת שלום. שפרה

2 תגובות

  1. הכל טוב ויפה. חודש בו גוף נהנה מהגוף. וכו..האם יש מעלה כל שהיא כשגופו המטונף של חיית אדם נהנה מגופה הטהור של נביאה
    בישראל. ומה זה מלמדינו בדור שבו התבוללות פורחת האם הצלתינו בא בזכות דבר כה נחות האם אין בכך איזה טעם ניפגם???

  2. שלום ראובן, תגובתך מתמקדת בנקודה שאינה מן העניין. ההצלה של ישראל לא באה בעקבות שום דבר גופני או חומרי. ההצלה באה לעם ישראל בעקבות התשובה הזכה והמלאה שהם עשו. ההתחברות לבורא עולם היא זו שיכולה לרומם אותנו מעל הטבע ולא שום דבר אחר. ולהזכירך שהחיבור בין אסתר לאחשוורוש היה ברצון ה’ ומתוך כך נולד כורש, מלך שהיטיב מאוד עם העם היהודי. ושוב – הנקודה היא החיבור כלפי מעלה אל הקב”ה. שפרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל