יום שלישי, ט’ אדר ב’ התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפסוק שלי בתורה

הקלד את שמך בחלונית למעלהומצא את הפסוק שלך בתורה.

לשם מה אני צריך את הפסוק שלי בתורה?!

השל”ה הקדוש (רבי ישעיה הלוי הורוביץ) כותב שבזמן שאדם עולה למרומים לאחר פטירתו, ודנים אותו על חייו ופועלו – שואלים אותו לשמו, והוא שוכח את שמו. והדבר גורם לו לייסורים רבים ואף קשים. 
על כן, יש לו להשתדל להתגבר ולזכור את שמו (המורה על שליחותו בעולם), ועל כן צריך האדם לסגולות ותעצומות על מנת שלא ישתכח ממנו שמו.

הסגולה היא שבסוף תפילת “שמונה עשרה” (שהיא עיקר התפילה, והכוונה לתפילת העמידה, שמתחילה ב”אדני שפתי תפתח …, ומסתיימת ב”עושה שלום במרומיו” ורגע לפני שאומרים “עושה שלום במרומיו” אומרים את הפסוק “יהיו לרצון אמרי פי ….” [שימו לב שזוהי הפעם השנייה שאומרים יהיו לרצון אמרי פי… בסוף התפילה] ושם, ממש לפני שאומרים יהיו לרצון אמרי פי..) יאמר האדם פסוק הקשור לשמו.

ומהו הפסוק שיאמר הקשור לשמו? 

בזה ישנם לדברי השל”ה 2 אפשרויות : 

1) פסוק שהאות הראשונה שבו מתחילה באות הראשונה של שמו. והאות האחרונה שבפסוק מסתיימת באות האחרונה של שמו. (אם ישנם 2 שמות נוהגים לומר 2 פסוקים בהתאם לשמות). 

2) פסוק שיש בתוכו את שמו של האדם.

את הפסוקים הללו ניתן למצוא מכל חלקי התורה. וכן מהנביאים או הכתובים. 
על מנת להקל עליכם, בנינו עבורכם מערכת למציאת הפסוק שלכם בתורה. 
(כמו כן בחלק “תהילים” שבאתר תוכלו למצוא מערכת לחיפוש שמכם בתהילים).

כמובן שישנה סגולה וברכה לקניית השם בספר תורה שנכתב מאחר ושמו של האדם מורה על ייעודו בחיים, ובקניית הפסוק האדם מתחבר לייעוד זה בדרך השורשית והפשוטה ביותר, דבר המסייע וודאי להגיע לשורש נשמתו. 

לנוחיותכם הנה דברי השל”ה הקדוש מפי קדשו : 

“בעת פטירתו של אדם שואלים אותו איך קראו לו. והוא שוכח את שמו, דבר שגורם לו ייסורים רבים וקשים. סגולה שלא ישכח את שמו ליום הדין יאמר בחייו בכל יום בסוף תפילת שמונה עשרה לפני הפסוק: ‘יהיו לרצון…’ שבסיום, פסוק אחד שמתחיל באות הראשונה של שמו ומסתיים באות האחרונה. ואם מצא פסוק שיש בו אזכור שמו מה טוב, ואין צורך באותיות ראשונה ואחרונה”.

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל