יום חמישי, י’ ניסן התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

פרשת אמור עם הרב מאור כהן

פרשת אמור עם הרב מאור כהן

אנו נמצאים בתוך ספירת העומר, בימים אלו נוהגים מנהגי אבלות והסיבה לכך היא שבזמן קצר כל כך שבין פסח ללג’ בעומר מתו עשרים וארבע אלף תלמידי רבי עקיבא!.

חז”ל מסבירים לנו כי הטעם למיתתם הוא משום שלא נהגו כבוד זה בזה. ונשאלת שאלה פשוטה, הרי רבי עקיבא הוא זה שלימד ש”ואהבת לרעך כמוך – זה כלל גדול בתורה” , ובוודאי תלמידיו הגדולים והחכמים ידעו זאת היטב.

התשובה היא שצריכים לדעת להבחין בין אהבה לכבוד. הרבי מליובאוויטש מסביר שהם אכן אהבו איש את רעהו, אלא שמרוב אהבה כל כך רצו להוכיח איש לרעהו את דעת רבם, שמרוב דבקות במטרה זו לא הרגישו שהם פוגעים איש ברעהו.

שיעור 26
מתי צריך לבקש סליחה

 

וזה רואים בחוש, שדווקא באנשים אותם אנו כל כך אוהבים, דווקא בהם קל יותר לפגוע. אדם שאיננו מכירים או שפוגשים מעט, קל לכבד, אך מישהו קרוב שאוהבים – שם דווקא יכולים להרגיש שצריך לשנות אותו או להוכיח אותו. ואף אם נכון הדבר, יש לעשות זאת בצורה המכובדת ביותר שרק אפשר. וזו עבודה אמיתית. מדורת האהבה יכולה לגדול רק שהיא מושתת על יסודות של כבוד בין איש לרעהו, מבלי זאת האהבה תהיה מוגבלת במקרה הטוב ולעיתים אף מעוותת. וזאת עשה השם ללמדנו, בכך שדקדק עם תלמידי חכמים כה גדולים כתלמידי רבי עקיבא.

בזמן זה שהגאולה עומדת ממש בפתח ורק מחכה ל”היכנס פנימה” נאחל לכולם אהבת ישראל אמיתית רצופה בכבוד הדדי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל