יום שבת, י”ב ניסן התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

פרשת משפטים – דבר תורה לילדים

פרשת משפטים - דבר תורה לילדים

סיפור קצר:

 

מעשה ברבי מרדכי עבאדי זצ”ל בהיותו דיין, באחד מן הימים הגיע לבית הדין גוי אחד להעיד לטובת חבירו היהודי, כי פלוני חייב לו כסף, והגיע זמן הפרעון ועדיין לא החזיר את החוב. אמר לו הרב; “אני לא יכול לקבל ממך את העדות”, יצא הגוי בחרי אף, והלך להלשין אצל המושל שהרב עושה הפליות ולא קיבל את עדותו.

מיד המושל שלח להזמין את הרב כדי לברר את הענין. כאשר הגיע הרב, שאלו המושל: למה לא קיבלת את עדותו של הגוי? ענה לו הרב; מחילה מכבוד המושל, אבל אני פוסק על פי תורתינו הקדושה, ולפי תורתנו אסור לשמוע מעד אחד אלא רק משני עדים, ואפילו אם היה יהודי יחיד בא להעיד היה אסור לי לקבל את עדותו, ועוד כי גוי לא יכול להעיד בכלל.

מיד קיבל המושל את דברי הרב, באומרו לו, אם אתה מתנהג והולך בכל הדיונים שלכם לפי תורתכם הקדושה – אתה צודק, ופטרו לשלום.

כאשר יצא הרב, אמר לתלמידיו: “ראו, אני לא פחדתי מן המושל ואמרתי לו את האמת, ולא חיפשתי להמציא שום טענות שקר, ואילו הייתי טוען טענות אחרות, בודאי היה אוסר אותי בבית הסוהר, אבל עכשיו שאמרתי את האמת הקב”ה עזר לי ולא הפסדתי כלום”

 

 

מילתא דבדיחותא :

 

איש אחד היה מאחר כל הזמן לעבודה, יום אחד למעסיק שלו נמאס, אמר לו : פעם הבאה שאתה מאחר אתה מפוטר!! נבהל האיש והלך לרופא. ואמר לו : אני קם כל הזמן מאוחר… הרופא הביא לו איזה כדור ואמר לו קחהו לפני השינה. והנה  הוא אכן מתעורר ב 7 וחצי. מוקדם הגיע לעבודתו הגיע למעסיקו ואומר בתרועת נצחון : ראית?? אני הנה אני פה בזמן כמו שצריך.  עונה המעסיק : או-אה יפה יפה..כל הכבוד..אבל איפה היית אתמול???

 

עוד אפשרות :

 

שוטר במחסום : “שלום אדוני, לאן אתה משקר לי שאתה נוסע?”   נהג:   “לאן עוד לא שיקרו לך עדיין?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל