לדעת הרמ”א, וכן לדעת פוסקים ספרדים רבים (כף החיים, בן איש חי, הרב בן ציון שאול, והרב מרדכי אליהו זצ”ל) למעט הגר”ע יוסף, באם הם מרוסקים לגמרי שאין ניכרת צורתם ותוארם ברכתם שהכל. וברכתם האחרונה בורא נפשות רבות. ולכן לפי זה ברכת “גרבר” שהוא מחית תפוחים שלא ניכר תוארו תהיה שהכל.
אך אם ניכרים חתיכות פרי גם לאשכנזים ברכתו – עץ
וכאשר מעורבים : אם פירות האדמה הם העיקר אצלו אז ברכתו אדמה, ואם העץ עיקר יותר אז ברכתו עץ ואם אינו יודע אז הולכים לפי הרוב

