שמעתי מהרב שהקידוש חייב להיות במקום סעודה. האם יוצאים ידי חובת סעודת שבת בקידוש שעושים בבית הכנסת?

ממשיכים קדימה! אכלוס בית הכנסת “אחוזת הנשיא”.
דווקא בעיצומה של המלחמה שהיא מלחמה עצומה בין קודש לחול. דווקא עכשיו עם ישראל משקיע בצדקה האמיתית. בניית היהדות ובית התפילה. צדקה תציל ממוות אינה רק סיסמא. זוהי דרך חיינו. חיים לא של ניסים מקריים אלא ניסים אלוקיים המושתתים על היכולת שלנו להמשיך ולבנות ולהתקדם.
הצטרפו אלינו למאמץ האמיתי של סיום האיכלוס רגע לפני שמתחילים את עבודת הקודש פנימה.
אם רופא אסר עליי לצום ביום הכיפורים. ובכל זאת רצוני לצום האם הדבר מותר לי?
רציתי לשאול עבור חברה שהיא 3 חודשים אחרי לידה, מניקה הנקה מלאה, האם יש הקלות בצום כיפור? שתיה / מזון בשיעורים? היא נורא חוששת הן
השנה ראש השנה חל בשבת. האם צריכים לעשות הבדלה? והאם יש דגשים איך עושים?
ידוע לי שנוהגים להזכיר את הסימנים לברכה בראש השנה אך לא ברור לי מתי אמורים לעשות זאת?
שמעתי מהרב שהקידוש חייב להיות במקום סעודה. האם יוצאים ידי חובת סעודת שבת בקידוש שעושים בבית הכנסת?
תשובה : הקידוש אכן חייב להיות במקום סעודה, ולכן באם לא היה קידוש במקום סעודה, לא יצא ידי קידוש. (ולמקום סעודה נחשב מקום שאדם אוכל בו כזית לחם או מזונות, או ששותה רביעית יין.) ולכן חייב אדם לעשות קידוש במקום סעודת שבת. אלא שחכמים תיקנו שכדי לצאת ידי חובת סעודת שבת (ערב ובוקר על כל פנים) חייב לאכול לחם דווקא. ולכן אם בבית הכנסת לא אכלו לחם, אומנם יצאו ידי חובת קידוש (היינו במקום סעודה) אך לא ידי חובת סעודת שבת. וצריך לסעוד בלחם דווקא לכשיוכל (ואינו מחוייב עוד בקידוש)
(מקורות : שו”ע אור”ח סימן רע”ג וסימן רע”ד)
פה ניתן להקדיש.
תוכן
אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לשפר את חווית הגלישה שלך ולנתח את תנועת הגולשים באתר. האם את/ה מסכים/ה לשימוש בקובצי Cookie?
