יום חמישי, י”ז ניסן התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

שבת פרשת דברים עם הרב מאור כהן

פרשת דברים עם הרב מאור כהן

בפרשתנו מחזק משה רבנו את בני ישראל ואומר להם לגבי כיבוש יושבי הארץ : “לא תיראום, כי ה’ אלוקיכם הוא הנלחם לכם”, הסיבה שמשה אומר זאת לעם וליהושוע שהכניסם לארץ מאוחר יותר, היא מפני חוסנם וחוזקם הטבעי של יושבי הארץ.

מוסבר בחסידות, כי ארץ ישראל מכוונת כנגד הארץ העליונה, כנגד השכינה, והיא מסמלת על כבישת העולם והפיכתו לקדושה, הן העולם הפנימי של האדם הנקרא עולם קטן, והן העולם הגשמי הנקרא אדם גדול. אומנם לפני שיהודי עושה מהעולם “ארץ ישראל” יש לנצח ולהילחם תחילה בכנענים היושבים בארץ. המסמלים על התאוות והרצונות הרעים והמקולקלים שעל האדם להתגבר עליהם תדיר. כל אחד כפי דרגתו ומעלתו. והם מפריעים לעם ישראל וברוחניות – לנשמה הקדושה, להתגלות ולגלות אלוקות בעולם. לשם כך יש לצאת עמם למלחמה חכמה וחסרת פשרות.

אומנם כאשר האדם מבין את עוצמת העולם הזה, ואת הקושי שבשינויי ההרגלים, והדעות, וככל שמתבגר ונעשה שקול, ומבין את אמיתות הכוחות שבשטח, יכול ח”ו ליפול לייאוש ולהסיק כי אין בכחו לנצח את הטבעיות האיתנה והחסונה שבתאוות ותענוגי העולם הזה, ועוד יותר חלילה יכול לשקוע בכך ולאבד את תמימותו ואמונתו ביכולת להתקרב ולהידבק באלוקים חיים.

על כך אומר משה רבנו לעם ישראל – “לא תיראום, כי ה’ אלוקיכם הוא הנלחם לכם”, דהיינו, שאם מאזן הכוחות היה שאתם הנלחמים, אכן החשבון היה לטובת העולם המגושם והכבד, אך מאחר והאדם השלם והישר והתמים, המעוניין לגדול במידת הענווה, מבין – כי אין זו מלחמה שלו, אלא השם הוא הנלחם, אזי נאזר הוא במידת הבטחון, והאמונה כי השם הוא האלוקים, וממילא הוא המכין ידי לקרב ואת אצבעותיי למלחמה, והוא הנותן לאדם כח לעשות חיל.

בתנועה שכזו יכול האדם כאן למטה להיות שליחו של הקב”ה שיתלבש ויתגלה מלמעלה, ובזה נזכה לעשות לו ית’ דירה פה למטה, בעולמות הכי תחתונים, (שזה רצונו הכמוס והנשגב), ויהי רצון שכל זה יקרה עוד השבוע, ונזכה לראות בבניין בית המקדש בשוב ה’ שיבת ציון, ויגלה כבודו על כל הארץ, אמן ואמן.

שבת שלום, וצום קל, והלוואי יהפכו הימים הללו במהרה לששון ולשמחה, ותבוא עליכם ברכת טוב. 

שבת שלום. הרב מאור דוד כהן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל