יום רביעי, ט”ז ניסן התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

פרשת השבוע ויצא – איך לחלום

פרשת שבוע הללויה

פרשת השבוע ויצא - איך לחלום

“ויחלום והנה סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה ..” בראשית כ”ה , יב. הפסוק הכל-כך ציורי הזה .. מלמד אותנו בעצם, איך צריך לחלום. וגם .. את הדרך הנכונה להגשמת חלומות. על-ידי עשיית פעולות יומיומיות קטנות, ארציות, עקביות ופשוטות, אנחנו מציבים רגלי סולם בקרקע – “והנה סולם מוצב ארצה”.

פרשת שבוע הללויה

לתוך העשייה היומיומית הזו, אנחנו מכניסים חזון, מעוף, ודווקא את .. ההתנתקות מהקרקע .. שזה כמובן, הראש שלנו, שמכוון גבוה – “וראשו מגיע השמיימה”.


ומהי בעצם השורה התחתונה?


בדיוק כפי שבנוי סולם פיסי, לפני כל עליה חייבים להתייצב, לעלות .. שלב אחרי שלב. שהרי כל שלב מתאפשר רק בזכות קודמו. ומכאן לחלימה בזוגיות. ואיך נחלום בזוגיות? הקפידו על קטעים יומיומיים של עשיה משותפת. ארוחה משותפת. לימוד משותף. הליכה משותפת. בילוי משותף. שיחה משותפת אודות חינוך הילדים. עצבו והציבו את הסולם שלכם, כפי שמתאים לזוגיות שלכם. אך הקפידו על פעולות פשוטות וקבועות וידועות מראש, זה למען זו וזה עם זו. ואז …


כשרגלי הסולם מוצבות ארצה, הניחו לראש להגיע השמיימה. בשיחה היומית – תחלמו ביחד על מטרת-החיים ועל חוית החיים שאתם שואפים אליה . כשתדברו על חינוך הילדים – נסו לכוון גבוה באמצעות ערכים שהם פנימיים ולא רק שכליים. כשאתם אוכלים יחד – טפסו באומץ אל שאיפותיכם בתחום הבריאות ואל איכות החיים שתרצו לממש יחד. וכך הלאה באמצעות הנוסחה: עשו – תקשרו – תחלמו – תתקדמו .


לסיכום: זכרו את רגלי הסולם, ההרגלים הארציים – מוצב ארצה את הראש – החזון האמונה, משתחררים אל השמיים ואת ההתקדמות בשלבים – ראשית מתייצבים ורק אז מנתקים רגל ועולים.
מברכת אתכם בזוגיות שיש בה חלומות משותפים לצד חלומות אישיים .. בתקשורת מקדמת .. ובהגשמה – בשני המימדים. ו… אשמח לשמוע מה אתם חושבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל