יום שישי, י”ט אדר ב’ התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

שבת פרשת שלח עם הרב מאור כהן

שבת פרשת שלח עם הרב מאור כהן

מבואר בספרי החסידות והקבלה שהסיבה לחטא המרגלים היא שהמרגלים רצו להישאר במדבר לשתות מבארה של מרים, להיות מוקפים בענני הכבוד, ולאכול מן. כל אדם שנוגע בתורה הקדושה ומכיר את המתיקות והעומק שלה יכול ליפול למלכודת הזו, התורה כל כך נפלאה ומתוקה, שאפשר “לטבוע” בה ולשכוח מהעולם לגמרי.

מכאן באה הוראה לנו : עם היות שאנו נאמנים לה’ ולתורתו, ועלינו להגות בה ולהתעמק בה, בד בבד יש לפעול את רצון השם כאן בעולם, ואדרבא לשם כך ניתנה התורה הקדושה – כדי לקחת את העוצמות והתובנות הנפלאות שיש בה, ולעשות על ידם דירה לה’ דווקא בעולם הזה. שהרי עולם הוא מלשון העלם – שמסתיר את האלוקות, ואנו צריכים לגלותה (ע”י לימוד התורה וקיום המצוות).

 

קופת צדקה - מצווה מעשית ביותר
קופת צדקה – מצווה מעשית ביותר

 

ובזה אנו שונים מכל האומות – שה”טובים” שבהם מחפשים התעלות רוחנית בלבד, ואצלנו כל ההתעלות וכל העליות הם לצורך קידוש העולם דווקא, ולכן כל המצוות שלנו הם גשמיות בלבד (תפילין מקלף, וצדקה ממטבע וכו’).

אומנם כפי שיש להיזהר שהרוחניות תהיה כנדרש ומחוברת להתממשות גשמית, כך יש להיזהר שלא להיות מגושמים, ולשמור על מזון רוחני קדוש ונקי ככל האפשר. דהיינו שלימוד התורה והמצוות יהיה מצוי וגם יגיע ממקור בריא ונקי מאינטרסים ומכוון לשמו יתברך. ודווקא כך עושים לה’ יתברך ששמו ואורו אין סופיים – דירה בעולמות הכי תחתונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל