יום שבת, כ”ו ניסן התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

מספר הרב חזקי ליפשיץ, שליח חב”ד למדינת נפאל:

כשיצאתי לפתוח את בית חב”ד בקטמנדו לא יכולתי לקבל עזרה מקהילת היהודים בנפאל, מדובר במדינה נחשלת עם תושבים עניים ביותר. תרמילאים כמובן לא היה שייך לפנות והתרומות המעטות שאספתי לא הספיקו למימון הפעילות. הגעתי להחלטה שהגיע הזמן לאסוף כסף בחו”ל ויצאתי אל עשירי אנגליה.
כשהגעתי ללונדון נכנסתי אל אחד ה’גבירים’ האמידים ביותר, יהודי עם לב חם לכל עניין השליחות. סיפרתי לו על המקום בו אני נמצא ועל קשיי ההתחלה.כשביקשתי את עזרתו, הוא היה נראה מעוניין מאוד לעזור אך ענה לי בכנות מפתיעה שכרגע אין באפשרותו לסייע מאחר ורוב הונו מצוי בהשקעות שאת פירותיהן יקטוף רק בעוד זמן מה. אבל – הוא הוסיף ואמר – הוא ישמח לטרוח ולסייע לי ככל יכולתו בכל דבר שאצטרך.
אמר ועשה.
אותו אדם יצא מגדרו כדי לסייע לי ובעזרתו אספתי תרומה נכבדת ביותר, הרגשתי שיש מאחורי הדברים סיפור, מאחר והוא באמת עזר מעבר למצופה. שיתפתי אותו בהרגשתי אך הוא פטר את הדברים בלא כלום. אחרי שהמשכתי והתעקשתי לרדת לשורש העניין הוא נאות והודה שיש לו סיפור מיוחד שבגינו יש לו פינה חמה ביותר לרבי מליובאוויטש ושלוחיו.

הוא סיפר לי את סיפורו המיוחד: “לפני שנים רבות היה לי שותף גוי שהגיע אלי עם הצעה מפתה לסגירת עסקה גדולה באחת ממדינות אפריקה. הפרטים הלהיבו גם אותי ובו במקום החלטנו לטוס ליבשת השחורה ולסגור עסקה.
ימים ספורים לפני הטיסה פגשתי ידיד שלי, חסיד חב”ד וסיפרתי לו בהתלהבות על העסקה הגדולה שאני עומד לחתום. הוא בתמורה הגיב שאעשה טעות גדולה אם אתקדם עם העניין בלי להתייעץ על כך עם הרבי מליובאוויטש. מאחר וכבר שמעתי על גדולתו של הרבי, הסכמתי להצעה ובעזרת הידי כתבתי בקשה לברכה ושלחתי למזכירות של הרבי.
למרבה תדהמתי תשובת הרבי שהגיעה במהירות לא הכילה ברכה אלא להיפך – אזהרה שלדעתו לא כדאי להיכנס לכל העסק הזה!
הדברים הברורים של הרבי הבהילו אותי ולא העזתי להמרות את פיו ולמרות הפיתוי והכסף הרב שהיה כרוך בעסקה ביטלתי את הכרטיס שלי בו ביום. שותפי הגוי חשב שנטרפה עלי דעתי כאשר שמע את הסיבה.
אותו שותף החליט להמשיך עם העסקה וטס, אך הוא לא חזר משם מאחר והתברר כי כל העסקה הזו הייתה תרגיל עוקץ של אנשי המאפייה המקומיים אשר פגשו את שותפי, לקחו את כספו ורצחו אותו נפש. הרבי הציל את חיי! אך זו הייתה רק הפעם הראשונה….

לאחר מספר שנים שהיתי בניו יורק לצורך עסקים ומשם הייתי צריך לטוס לפריז. באחד מן הימים התקשר אלי ידיד שביקש שאלווה את אשתו שגם אמורה לטוס מניו יורק לפריז, אך חוששת לטוס לבד. הסכמתי בשמחה וארגנתי לה כרטיס. שעות ספורות לפני הטיסה התקשר אלי אחי וסיפר לי חלום מוזר שחלם. הוא סיפר שהלילה ראה את הרבי מליובאוויטש בחלום והוא אמר לו: ‘תאמר לאחיך השמר לך ושמור נפשך מאוד פן תשכח את הדברים אשר ראו עינייך’. לאף אחד מאיתנו לא היה מושג על מה מדובר אך אחי חש צורך להעביר לי את הדברים כלשונם. נזכרתי מיד כשאשר הייתי בקשר עם הרבי בפעם שעברה, הוא המליץ לי להימנע מלעלות על הטיסה, והיה לי ברור שגם הפעם הוא מתכוון לכך. אך כיצד אגרום גם לאשת חברי שלא לעלות? הרי אם היא תשמע את הסיבה האמיתית היא תהיה בטוחה שהשתגעתי…אך עלה לי רעיון וכשבאתי לאסוף אותה לטיסה טרחתי לסוע בכל הדרכים השגויות. במשך שעה ארוכה ספגתי את צעקותיה ותלונותיה והתפללתי בליבי שנגיע לשדה אחרי שהטיסה יוצאת. כך באמת היה וכאשת חברי הבינה שאני גרמתי לכך -הדהדו צעקותיה בכל הטרמינל.
אחד מעובדי הנמל נזעק מהצעקות ובא לברר מה פשר המהומה, היא סיפרה לו על הטיסה לפריז שפספסה בגללי ולרגע עבר בה גל של תקווה שאולי הכל יסתדר כאשר הפקיד שאל אותה למספר הטיסה. היא הוציאה במהירות את הכרטיס ונקבה במספר הטיסה.
העובד היה נראה שהיכה בו ברק. “את צועקת על מי שהציל את חייך! הטיסה הזו התרסקה לפני דקות ספורות מעל לונג איילנד!!!”
הגביר סיים את סיפורו בחיוך ואמר לי “כעת אתה מבין למה אעשה הכל כדי לעזור לך – הרי אתה השליח של הרבי מליובאוויטש”…

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל