יום רביעי, ל’ ניסן התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

מעלת התפילה – כוחה של התפילה

רב קהילה מניו ג’רזי סיפר מעשה מדהים ואמיתי שהיה עד לו: אישה ישישה בבית אבות סמוך לקהילתו נפטרה, ילדיה שביקרו אותה באופן קבוע ודאגו לצרכיה, מילאו את חובתם והשגיחו שתיעשה לה טהרה וקבורה כדין.
ביום החמישי ל”שבעה”, צלצל הטלפון בבית האבלים, אחת הבנות שישבה שבעה הרימה את השפופרת ומעבר לקו שמעה לא פחות ולא יותר אלא את קול אימה שנקברה זה עתה.
הבת חטפה שוק והתעלפה במקום, המשפחה לא הבינה מה קרה… אבל כעבור דקה הטלפון צלצל שנית ומי אם לא האימה חוזרת ומתקשרת.
הפעם הבת לא טרקה את הטלפון אלא הקשיבה: האם התלוננה ושאלה מדוע איש מן המשפחה לא בא לבקרה באותה שבוע??
המשפחה דהרה לבית האבות והתברר שחל בלבול, אי הבנה מצערת מאוד, מי שנפטרה הייתה בעצם שותפה לחדר של האם, והצוות טעה בהודעתו.

לאחר שאנשי בית האבות התנצלו כראוי והמשפחה החלה בשמחה רבה להסתגל לעובדה שאימם בחיים, הגיע תורם של אנשי בית האבות לבצע תפקיד בהחלט לא נעים – להודיע לילדיה של השותפה לחדר, שאימם נפטרה לפני חמישה ימים.

צוות בית האבות התקשר בפחד ואימה לקרובי האישה ההיא, וניסו להודיע להם בהדרגה ובעדינות על המאורע המצער, אך רק כשהזכירו את שם האם ולפני שאפילו הספיקו לדווח לילדים מה קרה, הודיעו משפחתה בגסות רוח ובחוצפה: כי אם שיחת טלפון זו יש לה קשר כל שהיא לאימם – הם לא מעוניינים לדעת.

והוסיפו ואמרו לצוות בית האבות: כי אימנו מבזבזת את זמנה כל היום וכל יום רק על תפילות, ואמירת תהילים, ואחר כך הוסיפו: והדבר היחיד שהיא מתפללת עליו שכאשר תסתלק היא מן העולם תזכה לטקס קבורה יהודי כדין, אבל אנחנו נסדר שבשעה שהיא תמות לא נמלא אחר רצונה, ולא נערוך לה טקס יהודי דתי!

אנשי בית האבות הסבירו להם שכבר מאוחר מדי בכדי לבצע את זממם, כיון שהיא נפטרה לפני חמישה ימים ואף זכתה לקבורה כהלכה!

אמר הרב: התבוננו בכוחה של התפילה, ראו כיצד הקב”ה “הופך” את כל העולם כדי להיענות לתפילה של אישה תמימה – שאף על פי שהיא ידעה שילדיה סטו מן הדרך והייתה בטוחה שלא יצייתו לה, לא ויתרה לרגע ופנתה לעזרת הבורא בתפילה לדבר אחד – קבורה כהלכה, והקב”ה סיבב את כל הבלבול הזה כדי לענות לתפילותיה (בנועם שיח, שמות, עמוד מ”ז).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל