יום רביעי, ל’ ניסן התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

מעלת התפילה – התפילה היא התרופה להצלחה

בעיר פוזנא היה חולה שהגיע עד שערי מוות והרופאים התייאשו מחייו, ואמרו הרופאים שאין תרופה למחלתו.
בינתיים נודע שפמליית המלך עוברת דרך פוזנא, מיהרו והביאו את רופאו של המלך אל החולה, בדקו והביע דעתו שאין מה לעשות – כדברי הרופאים שקדמו לו.

שמע זאת הגאון רבי עקיבא אייגר זצ”ל שכיהן כרב העיר, ופנה אל רופא המלך ושאלו: אילו היה חולה המלך במחלה זו, האם גם היה עונה שאין מה לעשות? נותר הרופא דומם, ולאחר זמן ארוך השיב: “אומר לרב את האמת, יש עוף אחד בנבכי היער, הרחק מכל יישוב, עוף נדיר, שאם יצודו אותו ויבשלו בשרו וישקו את החולה מן המרק הזה, זו היא רפואתו.
כבוד הרב שאל מה הייתי עושה אם היה חולה המלך במחלה זו, אז הייתי שולח פלוגות חיילים לפשוט על היערות, לפלס בהם דרך, ללחום בחיות הטרף – ולאתר את העוף.
ורבים הסיכויים, שכאשר ישובו ממסעם המפרך יתברר שאין זה העוף הדרוש אלא עוף דומה, ויצטרכו לשוב על עקבותיהם, ומי יודע אם ימצאו את העוף ויצליחו להביאו.
כל זאת היו עושים בשביל המלך – אבל בשביל אדם פשוט אין כל עצה.

הלך הרופא לדרכו, והגאון נכנס לחדרו ולקח בידו ספר תהילים ושפך נפשו בתחינה לבורא העולם שיזמן לחולה את רפואתו.
בעודו מתפלל, ומן התנור נשמע קול שכשוך, שקשוק וטפיחה, ביקש הגאון שיעלו לגג, כי קול בוקע מן הארובה.
עלה אחד מבני הבית לגג – ומצא ציפור מוזרה מתחבאת בארובה, מבלי יכולת להיחלץ,
נטל את העוף, ושב עימו לחדרו של הרב.
מתי שהביא לו את הציפור, נהרו פני הרב ולקח את העוף והלך עימו לבית החולה, והורה לבני הבית לבשל את בשרו, ולהגמיא לחולה מהמרק – וציווה את בני ביתו שאת הנוצות שיפלו מהעוף ישמרו במקום מוצנע.

כעבור כמה חודשים נסע רופא המלך דרך העיר פוזנא, ונזכר בחולה היהודי שהרב גילה בעניינו מעורבות כה רבה, והיה בטוח שהחולה נפטר כבר, אך בכל זאת עלה לביתו.
ושאל את בני ביתו: אם הוא התרפא? ובישרו לו משפחתו שהוא התרפא, והוא עכשיו נמצא במקום עבודתו, אם הרופא ימתין מעט יפגוש אותו.

נדהם הרופא לשמוע זאת, ושאלם: באיזו תרופה טיפלו בו? השיבו לו בני הבית: הרב הביא להם עוף, והורה להם לבשלו ולהשקותו את החולה במרק.
ושאלם: וכי יש עוף נוסף, שיש לו אותן סגולות ריפוי כמו שאמרתי לרב? נזכרו שהרב הורה להם לגנוז את נוצות העוף שיפלו למשמרת, והוציאו אותם והראו לרופא.

התבונן הרופא בעוף, ואמר זה אותו עוף נדיר שאמרתי לרב, שניתן להחיותו רק על ידו, איך זה הגיע אליו?? ואמרו לו שהוא התפלל ושמע בגגו רעש ומצא את אותו עוף.
ואמר הרופא: עתה נוכחתי לדעת שהרב יכול להשיג בתפילתו כל חפצו – אף מה שיקשה על המלך להשיג בגדודי חייליו!.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל