יום חמישי, י”ז ניסן התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

פרשת ויקרא – חלק הילדים

חלק הילדים - פרשת ויקרא

מתנת העני – סיפור לשבת

למלך היו הוצאות כספיות גדולות מאד לצורך מלחמותיו ולצרכי הגנה על ארצו. כדי למלא את אוצרות המלך התנדבו בני המדינה להביא לו מתנות רבות, והמלך שמח לקבל את המתנות והודה להם.
יום אחד הגיע עני שהלך ברגל מרחק רב מאד מביתו עד שהגיע לארמון המלך ובעמדו לפני המלך הוא אמר בבכי רב, אילו היית אדני המלך צריך אנשים שימסרו נפשם עבורך, הייתי עושה זאת ברצון רב ובאהבה. אולם רצונך אדוני המלך הוא בכסף שהעם יתן. והנה, לי יש רק פרוטה אחת ויחידה, ואותה אני נותן למלך בשמחה רבה. הלכתי במשך ימים רבים מרחק רב כדי להביאה למלך.

המלך שמח מאד בפרוטה זו שהוכיחה את אהבתו והקרבתו של אותו עני ואמר, אם אצרף פרוטה זו ליתר האוצרות, הרי היא תאבד שם ולא יהיה ניכר מקומה כלל. לכן, אשים אותה בנפרד ואכתוב לידה את שמו של העני ואת כל הפרטים של מעשהו הטוב, למען יהיה הדבר לעדות ולזיכרון עולם. המתנות והאוצרות שנתנו לי האנשים האחרים יכלו במשך הזמן, ולעומת זאת מתנתו של העני תישאר לעד.

הנמשל הוא על הפסוק, “אזכרתה לד'”, שנאמרו במנחת עני וכפי שפירש רש”י שם שהיא נשארת לזיכרון לפני השם. כל האנשים מביאים קרבנות והם נעשים לנחת רוח לפני השם. העני עצמו מוכן להקריב למען השם את נפשו וכפי שנאמר “נפש כי תקריב”, אולם הקב”ה אינו מעוניין בנפש האדם אלא בדורון. העני יכול להביא כדורון רק קומץ מנחה, והשם מקבלו בשמחה, ואומר שחביב עליו קומץ זה מאד ועליו נאמר “אזכרתה לד'”

מילתא דבדיחותא

לאיפה אסור ללכת בפסח? תשובה: לבית לחם.

מה פרעה אומר למשה אחרי המכות? היה עשר!

רבי יהודה היה נותן בהם סימנים דצ”ך עד”ש באח”ב… עד שבאו תלמידיו ואמרו לו רבנו אתה על מקלדת באנגלית…..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל