יום חמישי, י’ ניסן התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

פרשת מצורע עם הרב מאור כהן

בקטנה לשבת

פרשת מצורע עם הרב מאור כהן

כתוב בפרשתנו “ונתתי נגע צרעת בבית ארץ אחוזתכם” (יד, לד) ומוסבר בפרשה שהדרך לטהרת הנגע היא נתיצת אבני הבית.
מסבירים המפרשים שבדבר זה היו ניסים גדולים, שהאמוריים היו מחביאים מטמוניות, והשם יתברך היה שולח נגעים בקירות הבית, כדי שכשהיהודים יקיימו רצונו וינתצו את האבנים יהפך הנגע לענג גדול (נגע אותיות ענג כמבואר בספר יצירה).
בספרי החסידות מוסבר שהאמוריים מסמלים על קלקול הדיבור (אמורי מלשון אמירה ודיבור), שהם דיבורים רעים כמו לשון הרע, דיבורי ליצנות, שקר וכזב וכדומה. גם היום ישנה קליפת האמורי (קליפה הוא כח רוחני רע בשפת הקבלה) שמנסה לגרום ליהודי, לדבר דיבורים רעים ומקולקלים שהם היפך טבעו. אך כאשר היהודי הופך את הרצון לדבר דברים מקולקלים, וחלף זה מדבר דיבורים טובים ישרים ונעימים, הוא מכניע קליפה זו ומגלה כוחות גבוהים יותר מאשר היה מגיע ללא התנגדות ותיקון הקלקול.
וזהו סוד ניתוץ בתי האמוריים – שהוא סוד ניתוץ קליפת הדיבור המקולקל והרע, ועל ידי זה מתגלים דיבורים וכוחות אלוקיים טמירים, שהם מטמון גדול הנמצא בתוך היהודי שהוא בית ומשכן להשם יתברך.

קיר אבנים מוכן לניתוץ
קיר מנותץ בפוטנציה

ובעומדנו תוך ניקוי יסודי של כל החמץ מבתינו, יהיה רצון שנצליח להוציא את כל החמץ והנגעים גם מתוך קירותינו הפנימיים, ונזכה לחגוג את הפסח בטהרה ובקדושה בגשמיות וברוחניות גם יחד בגאולה האמיתית והשלמה תיכף ומיד ממש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל