יום שישי, י”ט אדר ב’ התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

פרשת תזריע עם הרב מאור כהן

פרשת תזריע

פרשת תזריע

פרשתנו מתחילה בלשון “אשה כי תזריע וילדה זכר”, ההזרעה והילודה, מסמלת על התחדשות, ובראי הפנימי של התורה, מסמלת על התחדשות ובוא הגאולה. אלא שבאופן חד ביותר עוברת הפרשה לדבר על המצורע ועל נגעיו, (כך רוב הפרשה) דבר המורה על טומאה וחסרון. ובסוד העניינים הדבר מרמז על הגלות. שכן כשם שהמצורע נשלח מחוץ למחנה השכינה – כך גם זמן הגלות מתאר מצב בו השכינה נמצאת כביכול בגלות, מחוץ לבית המקדש.

הדבר יובן מכך שבעיון עמוק יותר, אנו רואים דבר פלא בפרשה. ולהקדים, שמי שקובע האם המצורע הוא אכן מצורע או אם נטהר מצרעתו, הוא הכהן. ובזה ישנה תורה שלמה בפרשתנו. אך בכל המקרים מדובר על עיון נקודתי בנגע עצמו ובמאפייניו, (אם הוא לבן, אם יש בו שיער לבן, איזה מהם קדם ועוד ועוד).

אומנם באופן מפתיע, כאשר הכהן רואה שכל בשרו מכוסה בנגע הצרעת, הוא דווקא מטהר את המצורע! על אף שכל הסימנים הללו בנפרד היו מטמאים אותו!.

בקטנה לשבת
זרוע לבנה טמאה או טהורה?

 

 

ומזה אנו לומדים דבר מעניין מאוד…

שבמקום שכולו מלא סימני טומאה דווקא שם מצאנו טהרה גמורה. ועל דרך פסק חז”ל שאם השופטים כולם מחייבים אדם כלשהוא למיתה הוא יוצא לחופשי! ובזה יובן גם פסק מאמר”ל שאין המשיח בא אלא בדוק שכולו זכאי או כולו חייב! ועל דרך זה בפרשתנו שכל הפרשה עוסקת בדיני המצורע ועדיין שמה ותחילתה (המעיד על תוכנה) הוא דווקא בעניין הטוהר והגאולה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל