יום שני, כ”א ניסן התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

פרשת תרומה – “רוצה לחיות?! – קבל על עצמך ברכות בכוונה!”

אמירת הברכה על כל דבר מאכל או משקה היא פעולה שגרתית שאנו עושים עשרות פעמים מדי יום. הבה נתבונן בגודל השעה של אמירת הברכה, הבה נבין טוב יותר כי הברכות הינן מתנה יקרת ערך, ויש להן כוח משמעותי לעם שלנו.
לפני אלפי שנים, בתקופה רוויית אסונות, תיקן דוד המלך שכל יהודי יברך מאה ברכות בכל יום, שבכך הוא מגלה שהברכות מעניקות הגנה למברכים, ושבזכותן ייפתחו שערי ישועות ונחמות. וכך נפסקה ההלכה, כי חייב כל יהודי לברך מאה ברכות בכל יום המורכבות מהברכות שאנו אומרים בתפילות היום, ומברכות הנהנין על מאכלים ומשקאות, המשלימות את העניין למאה ויותר. כדי שאכן ‘נתחמש’ באותה הגנה ייחודית העוטפת אותנו באמירת הברכות, כותב בעל ה’ספר החיים’ זצ”ל כי על הברכות להיאמר בכוונה תוך התבוננות מה אנחנו עושים עכשיו ומה משמעות המילים היוצאות מפינו. אם נברך את הברכות בכוונה ובצורה הראויה, נזכה באותה שעה לשמירה מכל פגע רע.
כמה כדאי לברך אותן בכוונה, במחשבה, בהתבוננות. יש להבין כי ברגע אמירת הברכות אנו ניצבים מול מלכו של עולם ומדברים אליו, ועלינו להעריך את הרגע שבו אנו מתחברים למלך העולם.
שעת אמירת הברכות היא שעה נשגבה. רגע לפני אמירת ברכה, כדאי לעצור עד כמה אנו ‘בני מזל ‘ שאנו יכולים לפנות לבורא עולם ולהודות לו.
את הברכה ראוי ורצוי לומר מתוך הכתוב בקול רם וגם לזכות יהודי נוסף לענות ”אמן’.
כשאנו מברכים כראוי – אנו זוכים לפתוח שערי שמיים שירעיפו לנו שפע טובה, זוכים לשמירה ולהגנה וגם מנצלים את ההזדמנות להתקרב לבורא עולם.
החיסון נגד השחפת.
אל חדרו של הרב מביאלא זצ”ל נכנס יהודי אחד ומעיניו נשקף כל העצב בעולם. “רבע קדוש” אמר האיש, נדבקתי במחלה האיומה ‘שחפת’, כל יום, כל היום וגם בלילות אני משתעל ומשתעל. ובעיניים זולגות דמעות אמר: “יש לי אישה וילדים בבית ואני עדיין איש צעיר. תיכף יעבירוני להסגר כדי שלא אדביק אחרים ושם אשהה עד מותי בייסורים קשים… רבי, הצילני! עוצה לי עצה וברכני נא בברכה שאוכל לצאת מהמחלה הנוראה הזו שמאמללת את חיי.
לאחר שתיקה שאל הרבי: “אתה רוצה לחיות?”
“בוודאי!” השיב היהודי, “לכן באתי. ..אני מבקש עצה וברכה להציל את חיי!”.
“יש לי עצה בשבילך”, השיב הרבי. “קבל על עצמך לומר ברכות בכוונה. בכל ברכה שאתה אומר, תעצור לרגע, תחשוב שאתה מדבר עם מלך המלכים, ותכוון באמירת הברכה את כוונת המילים. אם תקבל על עצמך ותנהג כך – בטוחני שתזכה בחיים חדשים”. האיש הודה לרב ועוד באותו יום החל להקפיד ולברך ברכות בכוונה, ומאז לא יצאה מפיו ברכה שלא התכוון אליה. בביקור הבא אצל הרופא התברר כי המחלה נסוגה, ובתוך תקופה קצרה שב האב להיות שמח ומאושר.
לברכה יש כוח! יש לה עוצמה. ברכה בכוונה מספקת הגנה ושמירה והיא סגולה בדוקה ויעילה.
חשוב להפנים שבברכה שמברכים בכוונה, עוצרים את מרוץ החיים, ומבינים כי אנו נושאים עכשיו הודאה נרגשת לבורא עולם שזיכה אותנו בדבר מאכל או משקה. ברכה היא אמירה. ברכה היא תפילת הודאה מעוררת לב, הבה נאמר אותה כמו שצריך ונזכה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל