יום חמישי, י”ח אדר ב’ התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

שבת פרשת מטות עם הרב מאור כהן

משפחה

שבת פרשת מטות עם הרב מאור כהן

בפרשת השבוע מסופר כי בני גד ובני ראובן הגיעו למשה וסיפרו לו שהם רוצים להישאר מעבר לירדן כי מצאו שם נחלה טובה לצאנם. ובין הדברים שהתחייבו לעשות אמרו כך : “גדרת צאן נבנה למקננו פה, וערים לטפנו”, משה קיבל את בקשתם אך בעניין הנזכר אותו בקשו ענה להם כך : “בנו לכם ערים לטפכם וגדרות לצאנכם”. היינו שהם הקדימו את הצאן והמקנה לטפם, ומשה רבינו תיקן אותם ואמר שהטף קודם לגדרות הצאן.

בימים אלו בהם היוקר מאמיר, ועם ישראל הקדושים עובדים קשה למחייתם, וגם מי שפרנסתו מצוייה ברווח, מוצא עצמו עובד זמן רב – יש לזכור את הילדים, ולא להקדים את ענייני הגשמיות (נכונים ככל שיהיו), לענייני המשפחה. כי אף שלבני גד ובני ראובן הייתה סיבה טובה והגיונית לכך. עדיין משה רבנו תיקן שהסדר הנכון הוא שהמשפחה קודמת לכך.

פרשת מטות
ילדים זה שמחה וברכה

וכל שכן שיש להקדיש זמן קבוע ללימוד התורה וקיום המצוות, כי הרי בהן תלויות הן מידות המשפחה, והן דרכי הפרנסה.

ואף שלעיתים יש להקדיש זמן רב יותר לטרדות הפרנסה, אף על פי כן, יש להקדיש לפחות חצי שעה ביום לחינוך הילדים. וכן ללימוד התורה.

והשומע לכך ישכון לבטח ויזכה לברכה גדולה בגשמיות וברוחניות ולבנים טהורים עוסקים בתורה ומצוות מתוך מדות טובות. ונזכה יחדיו לימים אשר לא ישב עוד אדם בחוץ לארץ כי הכל יקרא ארץ ישראל בגאולה האמיתית והשלמה. בבי”א.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל