יום שבת, י”ב ניסן התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

פרשת אחרי מות עם הרב מאור כהן

בקטנה לשבת עם הרב מאור

פרשת אחרי מות עם הרב מאור כהן

התורה בפרשה מצווה אותנו : “אלהי מסכה לא תעשה לך, את חג המצות תשמר שבעת ימים תאכל מצות אשר צויתך למועד חדש האביב כי בחדש האביב יצאת ממצרים”

בהסתכלות ראשונית, הדבר תמוה.. מה הקשר בין איסור עבודה זרה (אלקי מסכה לא תעשה), לבין חג הפסח… ??

אלא שישנו רעיון נפלא בדבר. אמרו חז”ל “כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה”, והטעם בכך, הוא שהאדם הכועס וודאי נסתלקה ממנו האמונה לרגע, שאילו היה זוכר שהכל מאת השם ואין עוד מלבדו, לא היה בכעס כלל, אלא היה מקבל בקבלה גמורה שאין רע יורד מלמעלה, וזהו המצב הנתון והכל נעשה לטובתו ולתיקונו השלם, ומכאן מחשבים את המסלול מחדש. לשכוח זאת זהו כאילו שכח את השם יתברך, ולכן שכועס ושוכח זאת, נמצא שכאילו עבד עבודה זרה.
ערב חג הפסח, כאשר כולנו משתוקקים לפסוח (גם מלשון דילוג) בפסח, ועסוקים כל כך בהכנות לקראת הסדר הממשמש ובא גם היצר הרע מנצל את ההזדמנות ובתוך כל ההמולה הוא מנסה בכל תוקף לגרום ליהודי לשכוח את השם יתברך, ולהתלונן ולרטון ולכעוס ולהתעצבן, והכל מתוך תירוץ נפלא שהנה חג המצות קרב ובא, ולכעס כביכול יש סיבה.
על כך בא הפסוק ואומר : קודם כל “אלקי מסכה לא תעשה לך”, ואחר כך “את חג המצות תשמור”.

בקטנה לשבת עם הרב מאור
בקטנה לשבת עם הרב מאור

 

דהיינו לפני כל ההידורים, החומרות, והרצונות שלנו לחגוג את חג הפסח ברמות הנעלות ביותר, צריכים לבדוק ראשית שאין אנו עובדים עבודה זרה, אפילו בדקות העניין. ועל דרך זה הוא מה שמברכים פסח כשר ושמח. שמאחר ששומרים כל כך על פסח כשר, יש להיזהר שלא לאבד גם החג ה”שמח”. שכידוע (למתמידים בשיעורי האתר) שורש השמחה מגיע מההתבוננות בגדולת השם המביאה לענווה ושמחה,
כן תהיה לנו בע”ה ונזכה לאכול השנה מן הזבחים ומן הפסחים בית המקדש ותחזינה עיננו בשוב השם לציון ברחמים גדולים.
פסח כשר ושמח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל