יום חמישי, ח’ אייר התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

במדבר – דבר הרב

פרשת במדבר - דבר הרב

חייבים להיות מאוחדים

פרשת במדבר נקראת תמיד לפני חג מתן תורה, ומכך נלמד שהיא קשורה בקשר הדוק להכנות למתן תורה.
אנו מברכים כל יום “ברכנו אבינו כולנו כאחד באור פנייך”, מתוך הבנה שדווקא שכולנו כאחד זוכים להארת פנים מלמעלה, וכך דיוק נעשית ההכנה לתורה, שהרי בראש חודש סיון נאמר “ויחן שם ישראל נגד ההר” ודרשו חז”ל מכך שנאמר “ויחן” ולא “יחנו” שבני ישראל היו אז במצב של “כאיש אחד” ו”בלב אחד” ולכן יכלו לזכות לקבלת התורה.

יש כאן יסוד גדול : כוחנו באחדותנו. כשאנו מאוחדים אנו יכולים להצליח להגיע לגבהים מדהימים. והפלא הוא שאפילו בכוחות הטומאה להבדיל – ישנו כח גדול מאוד לאחדות. שכן מסופר שדור הפלגה אומנם לא זכו לעולם הבא, אך בכל אחדותם הצליחו להגיע בעולם הזה לגבהים מדהימים.
אלא שאחדות כזו שלא על פי תורה ובדרך ישראל סבא, הינה בבסיסה שגויה ולכן לא יכלה להחזיק לאורך זמן, מאחר ובנסיון קל היא מתרופפת כיוון שביסודה אינה אחדות אמיתית המגיעה מהשם אחד.

ולכן בפסוק שלפני מתן תורה כתוב דווקא “ויחן שם ישראל נגד ההר” כי ה”ויחן” – האחדות – צריכה להיות סביב מעמד הר סיני דווקא, ולא סביב דברים שמתפוגגים בסופם וחסרי מהות יסודית.
כי מהותו של יהודי היא להתחבר איש לרעהו דווקא בדרך השם. והדרך של השם בעולם הזה היא תורתנו הקדושה, כנאמר בזוהר “אורייתא וקודשא בריך הוא כולא חד” (התורה והשם דבר אחד הוא”), כי היא חיינו ואורך ימינו.

האחדות הינה משימה כשלעצמה, האחדות דורשת לקחת דברים שונים ולאחד אותם – אמנם אין יהודי שהוא שונה לחלוטין מיהודי אחר חלילה, שהרי אב אחד לכולנו ומצד הנשמות הרי אנו אחים ממש, רק שהגופים מחולקים, ולכן העושים גופם עיקר ונפשם טפילה, אי אפשר להיות אהבה ואחווה אמיתית ביניהם אלא התלויה בדבר. ולהתחבר לנשמה ולעשות את הגוף כטפל ולא כעיקר (אף שחשוב לשמור עליו ואין כאן המקום להאריך) זהו דבר גדול מאוד…. ובכל זאת זוהי המשימה האמיתית, להתגבר על חילוקי הדיעות והקשיים היסודיים הנובעים משינויי החומר והזמן והתפיסה, ולהתאחד סביב מטרות אלוקיות אמיתיות. כאלו שמובילות את כל העולם לעתיד אמיתי – עתיד שכבר מתנוצץ כאן ובוהק, רק שיש להתייגע רבות כדי לחוש בו. ואין יכול לחוש בו מי שחי חיים חומריים המתנערים מקשיי חברו חלילה. ודווקא המאוחדים שבחבורה הדבקים במטרה האמיתית. יכולים למרות הקושי הגדול לראות מבעד לחרכים.

אנו עומדים כעת לפני בניית משכן האור הזה – לקראת בניית הבית של אחוזת הנשיא. הבית הרוחני והגשמי גם יחד, של קהילתנו הקדושה, המחוברת לקהילות מאוחדות רבות, ויוצרות שלהבת ענקית של גאולה. זה הזמן יותר מאי פעם לבנות את בית המקדש הפרטי של האחוזה שנאחזת בקודש.
אני קורא לכל אחד ואחת שקוראים שורות אלו – אל תעמדו מנגד, היו שותפים במצווה אמיתית שלא בכל יום זוכים לה. לבנות בית כנסת. זה דבר שקיים לדורות, זהו עניין שקיים לעולמות, זהו עניין שנוגע בנפשנו, זהו מבחן גדול לאחדותנו. שבת שלום ובברכת קבלת התורה בשמחה ובפנימיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל