מה הפנימיות של המהפך שמתרחש פה? בימי הבעל שם טוב היה פילוסוף וטענתו שקריעת ים סוף הייתה תוצאה של מופע טבע מיוחד וחד פעמי שהתרחש בדיוק בזמן שבני ישראל יצאו ממצרים. ולשיטתו היו לו אף ראיות לכך שיכול לקרות מצב שכזה, ועל כן לטענתו אין לייחסו לנס. פעם פגשו הבעל שם טוב הקדוש ואמר שגם אם יהיה כדבריו, הרי זהו נס גדול מאוד שתופעה שכזו תתרחש בדיוק בזמן המדוייק שבני ישראל יוצאים ממצריים…. יציאת מצריים היא אחד הניסים הגלויים הגדולים ביותר שחווה עם ישראל בפרט והעולם כולו בכלל. ורק הקריאה על כך שבני ישראל הלכו ביבשה בתוך הים מעוררת התרגשות גדולה בליבנו. העניין הוא שדרכו של היצר הרע הוא לקרר, ולנסות ולבטל כל דבר שהוא על טבעי ולייחסו לטבע. כיוון שכך יוכל לגרום לאדם לחזור למקומו האנושי, הבלתי מתפעל, והבלתי מתחדש. כדי להילחם ביצר הזה צריכים לדעת כמה דברים חשובים – הראשון שבהם הוא שהטבע עצמו הוא דבר מדהים. הטבע עצמו הוא רבגוני, מפליא ומפתיע אשר עצם ההתבוננות בטבעי העולם על כל פרטיו גורמת להשתאות מדהימה. לדוגמא : ההסתכלות על האין סופיות של גרמי השמיים (מצידנו) ועל גודלם, או ההסתכלות וההתבוננות בהתחלקות החומר לגורמים ולתתי, ותתי תתי גורמים שונים, שרק ההכרה בהם יוצרת פיתוחים, טכנולוגיות ואין ספור הבנות חדשות, ההתבוננות בשכל האנושי המדהים, בטבעי החיות, בשלל התדרים, ביכולת להוליד ייצור אחר אך דומה, ביכולת להצמיח,לשמוע להריח כל כך הרבה ריחות, מראות, להרגיש, ולהתרגש ועוד ועוד ועוד…. בעומק יותר – שהטבע עצמו על על טבעי לגמרי – פירוש : שככל שאדם לומד ומבין איך שהדברים (נבראו ו) נבראים (למעשה כל רגע) יש מאין, מבין הוא שהטבע הוא הרובד הנמוך והתחתון ביותר של ההכרה האלוקית. כשאדם מצליח להכיר בכך, ממילא אינו יכול שלא להכיר בניסים כי הטבע עצמו אינו “קר” משום נס אחר מאחר והוא בעצמו מייצג נס ופלא גדול מעבר לעוצמתו המוזכרת לעיל. אך מעבר לכך יש לדעת נכוחה, כי על מנת לנצח את טבע היצר הזה המנסה להחזירנו לרגילות ולקרירות, צריכים לערוך מלחמה גדולה של ממש הנקראת יציאה מטבענו העצמי. והיינו שעל מנת לחזק את האמונה ולא להתרגל למצב “טבעי” ו”קר” במושגים הנמוכים יותר של הדבר, יש לדעת שהפיכת הטבע לעניין אלוקי נמצא בתוכנו. והיינו שכאשר אדם יוצא מטבעו הוא זוכה לראות בגילוי את היציאה מהטבע גם בעולם שלידו ובהשגחה שבעולם זה. בפרשתנו כתיב “והמים להם חומה מימינם ומשמאלם”. דבר זה כתוב פעמיים בתורתנו וחז”ל מסבירים שזה כנגד התורה שנתנה מימין והתפילה והתפילין שנתנו משמאל. והיינו שיש כאן חידוש גדול שהתורה שנתנה מימין מסמלת על חסד, בעוד התפילה רומזת לגבורה, שהם שני דברים הופכיים, כי על ידי שמירה על שתי דברים הפכיים אלו ביחד מביאים גאולה וחידוש פלאי לעולם. כי כשבעל החסד מסוגל לנהוג בגבורה ולהיפך זה מעל טבעו. וכנגד זה זוכים לראות קריעת ים סוף בכל פרטי החיים. ואם כך בעניינים הפרטיים על אחת כמה וכמה בענייני הכלל, כשיהודים מבתים שונים ובעלי אופי שונה לא מוותרים להתאחד ולהתחבר יחדיו, ועד שמתחברים יחדיו בבתי הכנסת הקדושים, ומכריזים יחדיו את אהבתם להשם יתברך ומבקשים ואף תובעים גאולה, אין לך היפך הטבע גדול מזה! ויהי רצון שעל ידי הפיכת הטבע שעם ישראל עושים ויעשו נזכה לראות את המהפך הגדול ביותר שהוא המשך ישיר ואף מטרת כל המהפכים שמתרחשים כבר בתקופות האחרונות – היינו שיהפכו כל העמים לעבוד את השם שכם אחד. בגאולה האמיתית והשלמה בקרוב ממש.