יום שישי, כ”ה ניסן התשפ”ד
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתף:

פרשת במדבר – דבר הרב

פרשת במדבר - דבר הרב

ב”ה

מעשה אחד של אחדות

פרשת במדבר קוראים לעולם לפני מתן תורה. ונמצא שהדברים מכוונים היטב שפרשת במדבר – יש בה כעין הכנה למתן תורה.    עוד יש לשים לב שבבוא בני ישראל לקבל את התורה הקדושה, התורה כותבת “ויחן שם ישראל כנגד ההר”  –  וידוע מאמר חז”ל שמה שכתוב “ויחן” בלשון יחיד הוא כדי ללמדנו שזו הייתה חניה של אחדות כאיש אחד בלב אחד ולא כלפני כן במחלוקות ורגזנות.

 

ראשית יש לדעת היטב כי אחדות היא דבר  חזק מאוד.   באחדות אפשר להשיג גדולות ונצורות,   ועד שחז”ל אומרים לנו שדור הפלגה (שהתאחדו נגד השם) אף שכיוון שחלקו על השם נענשו בעולם הבא שלהם – הנה בכל זאת ניתן להם העולם הזה, כיוון שעל כל פנים היו מאוחדים.    והיינו שאחדות (אפילו ברע ובקלפה יש בה כח גדול מאוד).  ואם כך בעוברי רצונו – על אחת כמה וכמה בעושי רצונו של הקב”ה. שכשישראל מאוחדים כוחם גדול עד לממידים שאין להם קצבה. 

 

כי בהתחברות, כמו בחברים ישנם כמה דרגות (כפי שמסביר הרמב”ם על פרקי אבות) : 

  • כי יש שמתחבר עם חברו לצורך הנאה בלבד – ואף שגם זה חיבור , הנה יש לו קצבה וסוף, כי כשבטלה ההנאה בטלה החברות.
  • ויש המתחבר עם חברו בברית חזקה, וכמו חברים לנשק, או חברים בנישואין להקים משפחה וכדומה.
    אך הנה גם פה יש לברית קצבה ועד כי לא תמיד יוכלו לעמוד בה מחמת פגעי הזמן, המקום, והנפשות הפועלות.

  • אמנם ישנה חברות שהיא בעין ערוך לקודמות, והיא כמאמר דוד המלך “חבר אני לכל אשר יראוך”, והיא חברות של יראי השם וחושבי שמו, להתחבר יחדיו ולעשות רצונו.   שזוהי חברות שאין לה קצבה כי כוללת בתוכה ממילא ברית בל תמוט הקשורה ישירות עם רצון השם, וכן כל מגמתה של החברות הזו היא להתחבר יחדיו לעבודת השם. ולכן ממילא זוהי ברית וחברות שבאה בכוחו האין סופי של הבורא, וככל שהיא אמיתית היא ברית בל תמוט. לעולם.

וכך הדבר באחדות של ישראל וכפי שמסביר הרבי,  שהאחדות של ישראל בהר סיני  – “ויחן” היא דווקא “נגד ההר”  – כלומר סביב קבלת התורה.  כי אחדות אחרת יש לה קצבה, בעוד אחדות הקשורה בתורה הקדושה ובעם ישראל, בל תמוט לעולם.

האחדות סביב התורה  ככל שכחה גדול   – דורשת התאחדות של כל נשמות ישראל יחדיו, ולכן כל אחד ואחד בכוחו להשפיע, ועד שבכל אחד ואחד תלויה אחדות זו.   וכמאמר המגיד ממעזריטש על המשנה באבות “דע מה למעלה ממך” –  שצריך לדעת (“דע”)  שאפילו העניינים הנעלים ביותר שבעולמות העליונים (“מה למעלה”) גם הם תלויים בך (“ממך”).    ועל כן רגע לפני מתן תורה נדרש מכל אחד ואחת מאיתנו עוד מעשה אחד של אהבת ישראל – אחד כזה שמחבר את כל הנשמות, מעשה בלתי אינטרסינטי, מעשה של אהבת ישראל אמיתית, של אהבת השם אמיתית, של עצם הנשמה  מעשה אחד אמיתי של אחדות!

 

בברכת קבלת התורה בשמחה ובפנימיות. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ההרשמה התבצעה וצוות הללויה ירשום את האותיות בספר עבור החיילים הגיבורים שלנו. יחד ננצח.

שימו לב!

כדי לכתוב ספר תורה וכדי להמשיך ולעמול אנו זקוקים לעזרתכם

השקיעו מספר דקות והוסיפו זכויות לעם ישראל